Kávézás gyerekkel vagy gyerek nélkül

Kávé és Kakaó

Itt gond nélkül felforralják az alvás előtti tejet

2016. június 03. - Heti 1 Kávé

Kitört a nyár (leszámítva a mindennapos esőzéseket), közeledik a várva várt pihenés. Sokan már tavasszal megtervezzük a nyaralást. Mi pont ebben az időszakban még gyorsan összeszerveztünk egy előnyaralást. Három napot töltöttünk a Balaton déli partján, a gyerekbarát Hotel Azúrban. Ez a bejegyzés főként a még tervezgetőknek szól, viszont akkor se hagyjatok fel az olvasással, ha kíváncsiak vagytok egy "gyerekes" hotel életére. Ritka az az alkalom, amikor félreteheted a házimunkát, amikor nem a te dolgod a főzés és a takarítás.fortepan.jpg (fotó:Fortepan/Erky-Nagy Tibor)

Gyerekkoromban, a nyolcvanas évek tájékán, még senki sem ismerte a "gyerekbarát" nyaraló fogalmát. Rendszerint a vállalati üdülőbe kaptunk egy hetet, általában Orfűre. Érkezésünk után anyukám először szorgalmasan feltakarított mindent - hogy a négy gyerek tuti tiszta helyen nyaralhasson, na meg hát ki tudja, hogy a vállalatnál milyenek a takarítók. Apukám pedig rögtön levitt minket a tóhoz. Máskor az ebéd előkészítésénél mindenki kapott egy kis feladatot: krumplipucolás, az étel kevergetése, terítés. Megszoktam ezt a felosztást. Nyaralás úgy jó, hogy együtt játszunk, fürdünk a tóban, közösen főzünk, és mindenki beletesz valamit a házimunkába. Visszagondolva, a nyári pihenések alatt a szüleim tulajdonképpen folytatták az otthoni mindennapos rutint: takarítás, főzés, mosás. De így is mindenki élvezte a nyaralást.

Úgy, hogy van egy gyerekem, a nyaralásról ma már kicsit máshogy gondolkodom. Amikor lehetőségem van a családdal három napra egy olyan hotelba menni, ami maximálisan gyerekbarát, alap, hogy nem utasítom vissza! Amúgy is szeretünk utazni. Belföldön magánszálláson szoktunk aludni, külföldön airbnb-zünk. Tudtam, hogy nagyon jól esik majd, ha a pihenés alatt nem azon kell gondolkodnom, hogy éppen mit kéne gyorsan kimosni, vagy mit együnk vacsorára.

Úticélunk Siófok, vonattal Kelenföldtől egy és negyed óra, plusz a hotelig 900 méter séta. Az útiköltséget családi jeggyel lehet a legolcsóbban megúszni.

Szobánkban egy bekészített gyerekágy friss ágyneművel (ez természetesen külön kérhető), a fürdőben pedig egy kis bili (de van wc-szűkítő is) fogadott. Ha szükséges, akár még mikrót vagy vízforralót is tesznek a szobába. Érkezés után megpróbálkoztunk egy délutáni altatással, de a kicsifiunkat annyi élmény érte, hogy esélytelen volt a pihenés. A szoba nem volt nagy, de a kiságy bőven elfér mellette. A falon lapos tévé lóg. Minden szobának van terasza, ami nyáron szuper lehet. Mi az előszezonban sajnos nem annyira tudtuk kihasználni.
Indulás a partra, - mivel májusban jártunk ott - csak sétáltunk. siofok1.jpg

Nem messze a hoteltől belebotlottunk a Sándor étterembe. Gyerekeknek-felnőtteknek egyaránt maga a kánaán: az étel ízletes, a gyereksarok pedig hatalmas. Róluk részletesebben majd egy másik alkalommal írok.

Mivel nekünk még nem volt túl jó időnk, inkább sétálgatással töltöttük a napjainkat. A hattyú- és kacsanézés után felfedeztük magunknak a siófoki kikötő szomszédságában található Jókai parkot is. siofok2.jpg

Budapesti szemmel ez egy elég méretes egybefüggő zöldterület, amit hatalmas sétákra, piknikezésre is ki lehet használni. Már tavasszal is virágba volt borulva, most csak még szebb lehet! A parkhoz vezető út tele van zenétől hangos turistacsalogató étteremmel - természetesen felejtősek.

Még az első nap felfedeztünk egy LIDL-t a város határában, beszereztünk egy dobozos tejet a kisfiunkak vacsorára. Becsületes állampolgárként be is állítottam vele a szálloda éttermébe, hogy egy adagot forraljanak fel belőle vacsorára. Kedvesen, de kicsit értetlenül közölték, hogy felesleges volt a hosszú séta a tejért. Náluk a konyha tele van vele: van laktózmentes, rizstej, szójatej és más egyéb különlegességek. Külön kihangsúlyozta a pincér, hogy legközelebb kérjünk tőlük (!). És végülis miért is ne, nem a gyerek fogja kiinni a szállodát a vagyonából. Rövid várakozás után, a felszolgáló készségesen vissza is hozta a forralt tejjel teli cumisüveget, márcsak a szobában a hűtéssel kellett ügyeskedni.
Ha már az étterem szóba került. A kiszolgálás svédasztalos - inkább a mennyiségre, mint a minőségre mennek rá -. Nem mondanám négy csillagos étteremnek, de panaszra nem lehet ok. Előétel, több fogás, desszert. Egyedül a reggeli kávé volt kivetni való, a második reggel már bele sem ittam.

Amit még a hotelről tudni érdemes,

• A wellness részben van gyerekmedence, 30 cm mély, 30-33 fokos vízzel. A szélén van egy csomó játék, szerencsére azt sem kell otthonról cipelni. Fürdőpelenkát nem kell pakolnod, a pultnál azt is lehet venni. A bátrabb gyerekeknek kiraktak néhány úszógumit, szülői felügyelettel mehetnek a nagy medencébe. A becsekkolásnál kapott wellness kártyákkal pedig magunknak tudtunk fürdőköpenyt kiváltani.
  • 14 év alatti gyerek felnőtt kíséretében használhatja a szaunát, a sókabint (4 személyes) és egyéb hasonló lehetőségeket. Egy rövid időre elvittem a kisfiamat is a sószobába. Miután tanulmányozta a sótömböket és kiolvastuk a kiskönyvét, pont elfogyott a türelme. Ennyi elég is volt.
  • Esőprogramként is megannyi lehetőséget nyújt a hotel. A májusi szeszélyes időben ezt volt is alkalmunk megtapasztalni. Amellett, hogy mindhárman hatalmas nagyot aludtunk, körbenéztünk a játszószobában is. Tele van csúszdával, legóval, kismotorokkal, és labdákkal is. Nagyon jó hely, felnőttként is lehet élvezni. A hotel animátorokat is alkalmaz, így nem feltétlenül a szülő kell lekösse a csemete figyelmét.
  • Az animátorok Mini Discot is tartanak a kis srácok számára. Ez tulajdonképpen egy "közösen zenére ugrálás" - foglalkozás. A lényeg, hogy a gyerekek lefáradjanak, a szülők pedig jót pihenjenek.
  • A gyerekbarát hotel területéről természetesen a játszótér sem hiányozhat. Ha elkerül az eső, lehet menni a partra homokozni.
  • A szállásért OTP, K&H, MKB Szép kártyával is lehet fizetni. A hotelban mindenhol van wifi. Előszezonban a szobaár nem volt olyan vészes, viszont nem árt figyelni a járulékos költségekre. Például az éttermi italrendelés is meg tudja dobni a számlát, vagy pedig az autósoknak a parkolás (1000ft/nap). Az Azúrról még több képet a hotel netes galériájában találtok.

Mikor a kisfiam utolsó reggel már otthonosan totyogott mellettünk a reggeliző felé, akkor tudtam, hogy jó helyen vagyunk, és nem is olyan rossz dolog, ha hagyom, hogy néha kiszolgáljanak. A végére úgy éreztem magam, mint a régi nyaralások végén. Alig akartam hazajönni.siofok_view.jpg(fotó: https://hu.pinterest.com/pin/234820568050471365/)

hotel_azur_siofok.jpg(fotó: https://hu.pinterest.com/pin/234820568050471358/)

Ha tetszett a bejegyzés, és szeretnél megismerni más gyerekbarát helyeket is, kövess minket Facebookon!